Välkommen!

Välkommen till min trädgårdsblogg som mest kommer handla om mina specialområden Pelargon,Chili,tomat men även annat om trädgård m.m

torsdag 28 mars 2013

Omplantering tomat och chili!

Ikväll har en stor omplantering av både tomater och chili ägt rum. Det växer så det
knakar. Har toppat vissa chiliplantor och lite andra roliga projekt på gång.

Min ettåriga Ulupica large(rocopica) har slagit knopp på flera ställen, men blomman
har inte slagit ut än. Har flyttat den till söderläge och hoppas den får lite mer livskraft.
Mina små rocopica växer sakta men stadigt, liksom många andra små vildisar.

Kommit upp två nya vilda idag, cap 1141 praetermissum och pointed praetermissum.
Dessutom har Purple UFO och THSC naga 7 visat för dagens ljus, två sorter som jag
ser fram väldigt mycket att få se resultatet av.

GLAD PÅSK på er alla odlare och andra som följer min blogg.

3 kommentarer:

  1. Gött att solen visar sig allt oftare nu.
    Börjar bli trångt inne så värmen kom snabbt nu:)
    Glad Påsk!

    SvaraRadera
  2. Glad påsk! Vilken härlig bild i bakgrunden - man går liksom in genom allén!

    SvaraRadera